maandag 17 januari 2011

32. Genny Pagliaro (8 augustus 2008)

,,Sicilië is heimwee, emotie. Een verlangen om mijn eerste Olympische Spelen te vieren bij onze banketbakker. Ja, wij atleten moeten in vorm blijven, maar mijn lichaam verteert het gemakkelijk. Ik denk al aan de ontvangst door mijn familie. Cassate, cannoli, meringhe, bignè, martoriane (dit zijn allerlei soorten Siciliaans gebak). Ik moet er alleen nog maar aan denken en ik kom al aan. Beter niet doen dus, want twee uur voor de wedstrijd moet ik op de weegschaal.''
- ,,
La Sicilia è nostalgia, emozione. Un desiderio di festeggiare la mia prima Olimpiade con la nostra pasticceria. Sì, noi atleti dobbiamo tenerci in forma, ma il mio fisico smaltisce facilmente. Già sto immaginando l'accoglienza della mia famiglia. Cassate, cannoli, meringhe, bignè, martoriane. Solo a pensarci m'ingrasso. Meglio lasciar stare, che due ore prima della gara devo salire sulla bilancia.'' -
(Genny Pagliaro)


Photobucket

Genny Pagliaro is gewichthefster. Aan de vooravond van haar eerste Olympische Spelen praat de 19-jarige Siciliaanse (ze woont in Caltanissetta) in "La Repubblica" over vrouwen en gewichtheffen, over haar deelname aan de spelen en over Sicilië.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten