woensdag 19 januari 2011

47. Silvio Berlusconi (5 april 2009)

,,Dit is laster naar mij toe en verkeerde informatie naar de lezers toe. Dus op een gegeven ogenblik wil ik niet een punt bereiken dat ik moet zeggen dat er direkte en zware maatregelen getroffen moeten worden tegen bepaalde kranten en tegen bepaalde hoofdrolspelers in de pers. Maar ik wordt ik verleiding gebracht, want deze dingen doet men niet...''
- ,,
Questa è calunnia nei miei confronti e disinformazione nei confronti dei lettori quindi a un certo momento non voglio arrivare a dire di fare azioni dirette e dure nei confronti di certi giornali e di certi protagonisti della stampa, però sono tentato perchè non si fa così...'' -
(Silvio Berlusconi)


Photobucket

Silvio Berlusconi is president van de huidige Italiaanse regering.
In Praag reageert hij op de berichtgeving van de Italiaanse pers gedurende de laatste dagen, vanaf de reaktie van koningin Elisabeth op Berlusconi's enthousiaste "Mister Obama! Mister Obama!!!" tot het telefoongesprek wat belangrijker was als Angela Merkel.

Het is niet de eerste keer dat Berlusconi met maatregelen dreigt ten opzichte van bepaalde journalisten. In 2002 deed hij dat vanuit Bulgarije, waarna Enzo Biagi, Michele Santoro en Daniele Lutazzi van de nationale televisieschermen verdwenen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten